Morgonstånd

Isdx

Medlem
Kön
Man
Här är ett bra citat på engelska som förklarar orsakerna till varför man får stånd under nattsömnen...

These erections are called nocturnal penile tumescence (NTP.) and have been studied extensively in the sleep laboratory. All men have them during most of their lives. They occur during the dream cycles of sleep (REM sleep) but everyone has the erections whether they dream or not - so they typically have nothing to do with the content of our dreams. Your body just turns these erections on and off all night for the health of your penis. They keep the penis healthy by maintaining its ability to stretch and contract and by irrigating it with fresh blood. In fact, as the quote below indicates, not having them reveals a problem: "It is normal for a man to have five to six erections during sleep, especially during rapid eye movement (REM), which occurs during the dream segments of sleep. These erections occur about every 90 minutes and last for about 30 minutes. Failure to have these erections may indicate a problem with nerve function or blood supply in the penis."
 

Elgen

Medlem
Kön
Man
ofta, ibland värre ibland bara lite "degig"(halv fylld) kuk.
"Degig" kanske: 2/4
Hård kanske 1/14

Annars är det väll vanligare utan.


hehe
 

frida73

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by donjojo

Det är nån som varit inne på det redan, men jag vill bara precisera att morgonståndet är ett resultat av att kroppen tränar upp funktionen under sömnen. Samma sak händer (enligt forskarna)med tjejer, men det är kanske inte lika tydligt. Eller vad säger ni tjejer? Är muttan svullen och blöt när ni vaknar?
Jo visst de händer....men kanske inte lika ofta som för er killar med härligt morgonstånd!:p (enligt min mening iaf så är dom härliga:D )
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Idag när jag vaknade hade jag världens praktstånd! Ollonet var blottat, den stod rakt upp och bultade. Synd att man inte har någon flickvän som hade kunnat ta den i munnen...
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Glimmer! Du är inte ensam med att vakna med ett härligt morgonstånd som man bara vill ha behandlat på bästa sätt. Helst att en tjej tar sig hand om kuken:p:)

Kåt runkare
 

höken34

Ny medlem
Kön
Man
Precis som ni skriver.
Hård och styv,men skönt att ligga kvar och dra lite i den tills man kommer,så får man en bra start på dagen D,V,S
 

tjosan

Ny medlem
Kön
Man
jo asså morgon ståndet är ju skit jobbigt :p får ju fan inte på mig byxorna innan de lugnat sig :))
 

Poppeg

Medlem
Kön
Man
Morgonstånd kan vara skit jobbigt.. Men ibland kan det vara det skönaste som finns att liga typ 1-2 timmar o runka efter att man vaknar![|)][|)]
 

Lellelind

Medlem
Kön
Man
jag har morgonbånge nästan varje morgon. Om jag har sovit middag en timme under dagen så har jag oftast stånd då också när jag vaknar.
 

sexy man1

Ny medlem
Kön
Man
Varje dag såklart det finns väl ingen som vaknar upp helt slak Hmmmmmm inte jag ialla fall Frågan e juh hur många ggr har man istånd på en hel dag räkna på det grabbar
 

solanaken6

Medlem
Kön
Man
Varje morgon, 8 av 10 ggr är det riktigt hårt och vill inte lägga sig i första taget, skönt att kunna gå runt på morgonen med ett riktigt skönt stånd, vilken början på dagen!
 

snorungen

Medlem
Ålder
60
Kön
Man
Man är kissnödig varenda morgon och det är inget vidare att som jag nästan alltid vakna med stånd...blir en del naturliga problem... ;)
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Intressant, aldrig var tydlignen helt fel, har inte haft morgonstånd på när jag vet vad. Men i morse vaknade jag med värsta erektionen, hmmm undrar varför :p

Och vad det gäller att sitta eller stå när man kissar, jag sitter alltid (såvida det inte är en kissränna :D) och vi har lärt grabbarna att sitta. Jag har arbetat som städare, och är den som städar toan hemma :D

/JOhan
 
Toppen