Sälja/köpa sex, bra eller dåligt?

BiSex_Lerum

Medlem
Kön
Man
Vad tycker ni där ute? Har ni sålt eller köpt sex?
Tycker det är bra att de som behöver kan köpa. En del människor som inte kan få det på annat sätt, av en eller flera anledningar, måste få möjlighet till sex och närhet.
Vi blir sjuka av brist på närhet och beröring.
Så ja, det är bra att vissa vill göra det. För pengar eller kåthet eller både och.
 

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har provat med eskorter några gånger när jag var singel och var extra kåt. Men generellt sett så gillar jag inte att pengar är inblandat i sexuella kontakter. Det ska i vilket fall alltid vara frivilligt och utan tvång.
Håller med BiSex_Lerum också som poängterar att för några är det ett bra sätt att hyra en prostituerad för att få utlopp för sin sexuella lust. Hellre det än att de kanske mår dåligt och/eller förgriper sig på andra människor.
I Tyskland fanns det i alla fall statliga bordeller ett tag där kvinnorna jobbade som på ett vanligt arbete. Handikappade och andra som hade svårt med sex kunde gå dit och få hjälp.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Situation 1:
Man ger kvinna/man x antal kronor och de knullar (med samtycke utan någon annans påverkan) = olagligt

Situation 2:
Samma man ger samma kvinna/man x antal drinkar/öl/vin etc för x antal kronor och de knullar (med samtycke utan någon annans påverkan) = lagligt

Vet inte om man skulle komma åt trafficking/tvång etc om man tog bort förbudet att köpa sex, däremot tror jag att osäkerheten för kvinnorna/säljarna är större pga förbudet.
 

lasseswede

Välbekant medlem
Kön
Man
Nån mer som gjort som jag som var väldigt blyg o osäker i tonåren o fixade oskulden o upplärning på bordell o eskorter?
 

KilleOstergötland

Aktiv medlem
Ålder
41
Kön
Man
Situation 1:
Man ger kvinna/man x antal kronor och de knullar (med samtycke utan någon annans påverkan) = olagligt

Situation 2:
Samma man ger samma kvinna/man x antal drinkar/öl/vin etc för x antal kronor och de knullar (med samtycke utan någon annans påverkan) = lagligt

Vet inte om man skulle komma åt trafficking/tvång etc om man tog bort förbudet att köpa sex, däremot tror jag att osäkerheten för kvinnorna/säljarna är större pga förbudet.
Finns inget som tyder på att det är säkrare att sälja sex i länder där det är legaliserat att köpa sex, även i dessa länder så våldtas, misshandlas och mördas sexsäljare regelbundet och trafficking förekommer även vad gäller de som senare hamnar i den legala delen av sexhandeln.

Jag måste också tillägga att det känns lite konstigt att jämföra bjudning av alkohol med att regelrätt betala för att få knulla, att bjuda någon på en drink är ju inte något som innebär att den personen förbinder sig till något alls faktiskt.

Ska jag bli riktigt tråkig så kan t o m alkoholpåverkan göra att det blir svårt att kunna inhämta samtycke eftersom det inte är givet att en alkoholpåverkad person kan ge sitt genuina samtycke eller för den delen uppfatta signaler från den andre på ett korrekt sätt. Situation 2 kan således bedömas helt olika av respektive part vilket kan leda till tråkigheter i efterhand.
 

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Första kvällen då jag som ung backpacker skulle ta mig från flygplatsen till hostel i Bangkok blev jag avsläppt på en bordell med orden”just looking”från taxichauffören.

Väl därinne satt det 30 tjejer i bikini för besökarna att välja mellan.

Jag upplevde det då, och tror väl jag skulle göra så även idag, som människohandel.
 
Toppen