Sälja/köpa sex, bra eller dåligt?

• Thread starter Deleted member 72155
  • Startdatum

Nudist24

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag sålde sex då och då under min studietid i Uppsala. Inget jag är stolt över men jag skäms inte heller. Jag höll mig till studentnationerna så det kändes någorlunda säkert. Insåg efteråt att jag kunnat råka riktigt illa ut men tydligen valde jag ut rätt torskar.

Är helt emot prostitution där kvinnor tvingas, hålls som slavar och/eller på annat sätt inte gör det frivilligt till 100%. Om en kvinna själv väljer att sälja sex är det hennes beslut. En kvinnas kropp är hennes att bestämma över. I den situationen borde sexköp inte vara olagligt men det blir svår med bevisningen.

Resonemanget kan säkert appliceras på andra kön också men jag kan som kvinna bara uttala mig från ett kvinnligt perspektiv.

maguno

Välbekant medlem
Kön
Man
ha ha... bästa kommentaren på länge.

Jag sålde sex under hela min studietid. Jag ångar det inte.
Min kropp mitt val...
Jag är för att legalisera sex köp. På samma sätt som i Danmark.

Jag kan ha en lång utläggning varför men orkar inte.
Jag håller med dig till 100%. Är det en direkt uppgörelse mellan två individer, så är det helt ok. Ingen har med det att göra. Sexhandel med hallickar däremot, är något annat.

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
60
Kön
Man
Jag är för att det ska vara lagligt så länge den som säljer gör det av egen fri vilja.

Helt oinsatt, men är det ett sånt stort problem i t.ex Danmark? Känns som det funkar rätt bra där.
Hur vet man att det säkert är av fri vilja? Känns som att det behövs ett statligt regelverk på plats för att få det att fungera 'win-win'. Jag tror att vi i Sverige kan glömma statliga bordeller, och då är det fritt fram för de oseriösa aktörerna som redan verkar i vårt land.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
54
Kön
Man
Själv är jag emot prostituerade, men var går gränsen, tänk på alla porrstjärnor också det är ju sex mot pengar. En naken kvinna kan ju vara väldigt vacker och även en men även om han inte lockar mig.
Är det för att man behöver pengar problemet är nog att det kan nog vara tex droger bakom. Men är nog svårt att dra gränsen finns ju även gigolo inte så vanligt att en kvinna köper sex, torskarna där är nog oftare homosexuella män. Men detta med att man får köpa men inte sälja går inte ihop. Ifall jag köper en porrfilm är det olagligt är ju sex mot pengar. Hallickar och trafficking är väl det värsta och det är väl de flesta normalt funtade emot.

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Liknelse: jag körde i 140 km/h på autobahn i Tyskland eftersom det var tillåtet och många andra gjorde det. Det är också tillåtet att köpa och sälja sex i Tyskland.

Så om jag då köper en massage med happy ending i Düsseldorf så är det inte mer fel än att köra i 140 på autobahn. Båda är ok. De reglerna gäller där.

Eller?
Det är ju inget måste att köra 140 bara för att det är lagligt. Ser det som en personlig åsikt och ditt argumenterande som korkat.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
54
Kön
Man
Bara för att det är tillåtet att köra 140 och köpa en massage med happy ending behöver man ju inte göra det. I Sverige och många andra länder är det tillåtet att röka kanske inte på alla platser med de flesta, men man måste inte röka bara för det är tillåtet finns många sådan att man får göra det men behöver inte.

KinkyMorfar

Medlem
Ålder
65
Kön
Man
Jag har både sålt och köpt sex. Jag sålde när jag var ung och hängde på Klara Norra (Klara Porra). Då sålde jag sex till andra män.
Jag har en nära anhörig som säljer också.
Jag är väl inte helt överens med sexköpslagen, jag tror den slår väldigt fel.
Förresten, visste ni att det är fler män som säljer sex än kvinnor ??

K-nalle

Aktiv medlem
Ålder
68
Kön
Man
Tycker att en uppgörelse utan tvång mellan två vuxna människor är en privat uppgörelse som ingen annan behöver lägga sig i.
Där emot har jag svårt att förstå hur det kan finnas en marknad för att köpa sex av hit-tvingade stackare som hålls som sexslavar, blir misshandlade och inte får del av inkomsten. Det måste vara uppenbart för den som besöker dessa att det inte står rätt till.
Tror inte sexköpslagen har varit till gagn för dessa stackar människor utan snarare blåst liv i den verksamheten.
Svårt ämne men sex får inte vara ”ofrivillig” tvång.

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har betalat för sex några gånger och även tackat nej några gånger när det kändes fel på nåt sätt.
Första gången var med en eskort i Stockholm och det var en riktigt trevlig upplevelse, Inget som var nåt tvång eller hallick inblandat utan bara en glad tjej som gillade sex och hade det som extra inkomst.

En annan eskort som pluggade på universitet träffade jag några gånger för sex och massage. Hon tränade mycket och ville därmed gärna ha massage vilket jag mer än gärna gav för hon hade en fantastisk kropp. Sen blev det happy ending för oss båda.

En gång i Las Vegas då en kvinna kom fram till mig och frågade om jag ville ha sex. Kan väl vara trevligt tyckte jag och vi fortsatte till ett hotellrum en bit bort. I hotellrummet ligger en kille och kolla på tv och en annan sitter vid ett bord. "20 dollar to me and then you give her what you want fot what you want to do with her".
Genast en ganska olustig känsla men jag vågade inte heller backa ur i detta läge. Gav killen 20 dollar och kvinnan och jag gick in på toaletten. Hon satte på en kondom och ville ha 20 dollar för en avsugning och sex.
Mycket konstig upplevelse att knulla en tjej på ett badrumsgolv i Las Vegas med två okända män utanför. Så jag skyndade mig så gott det gick, betalade och rörde mig snabbt därifrån.

Efter det så bestämde jag mig för att inte betala för sex igen om inte situationen känns helt rätt.

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Det jag ville ha sagt är att jag tycker också att det borde vara helt öppet och lagligt att sälja sex men att det då behövs någon slags övervakning eller kontroll på det. I Tyskland har jag förstått att de som säljer sex är som vanliga arbetare som betalar skatt och har förmåner som semester med mera och även kontroller för sjukdomar med mera. De måste ta hand om de, rullstolsbundna mm, som annars kan ha svårt att få till nån intimitet i sin vardag.
Sex är bra och om det utföres rätt med alla inblandade med på det så kan förhoppningsvis många våldtäkter och liknande brott undvikas i större grad.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
54
Kön
Man
Mycket om detta med rullstols bundna, själv använder jag rullator och rullstol ibland.
Bor på ett vårdhem, har själv haft sex med två lite äldre 60+ kvinnor på hemmet.
Än kvinna kunde själv ta sig till rullstolen den andra fick jag hjälpa, detta hände sent på kvällen på mitt rum med stängd dörr.
Vet inte om sköterskan hade någon aning men vi blev iallafall inte avbrutna. Kanske inte har med detta att göra men förhoppningsvis kan man få sex utan att betala för det, är väl upp till köparen men han bryter mot lagen och det är bara sex ingen kärlek och närhet som man får. Skall inte säga för mycket har väl själv haft sex utan alltför starka känslor men aldrig betalat för det och kommer nog aldrig att hända. Men har läst någon stans vet inte om det stämmer men ett vårdhem kommer inte ihåg vilket land tog någon prostituerad till hemmet för männen.

Toppen