Ska onna dö ut??????

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Tyvärr känns det som det inte blev nån större aktivitet även efter nyreg igen?
kanske för många passiva? eller för dålig spridning att forumet finns/är öppnat igen?
eller var det för att sidan låg ner ett tag i höstas?
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Jag får nog säga att jag är en regelbunden besökare. Trots att nyregistreringar fått göras ganska länge nu hittar inte människor hit, eller som jag tror - tjejerna saknas. Utan tjejer - ingen fart.

Också lite svårt med djungeltelegrafen. Man är inte gärna offentlig och bjuder in sina vänner direkt.

Nån som har ett bra förslag (?) så tjejer registrerar sig och är aktiva - då blir alla vi andra desto mer aktiva!;)
 
F

Floristen

Gäst
En liten blänkare på lastbryggans sida kanske :) för att göra reklam.

Fast jag tror att den här plattformen som forumet nu går på, kommer att totalkvadda om det blir lite fler medlemmar. Sidan är redan seg som tuggummi och det är FULLT med skräpkoder i gästboksinlägg och så vidare.

Var någon gång för rätt många år sedan inblandad i en diskussion med Mats om just rensning av namn (lång förklaring om varför man inte kunde göra det)

Jag gjorde även ett upprop för användarövertagande (kommer inte ihåg nicket) men det Gillade inte Mats :)

Ny mjukvara (standard open source gratis :)) behövs
Omstart/Rensning
Någon form av kommersiellt incitament för Mats att sats :) på forumet.

Jag var inne på det redan då, typ en diskussions tråd där man snackade om tex månadens produkt från Latsbryggan, en tråd öppen för medlemmar att skriva i men alla att läsa.

Recensioner av deras produkter som kunde hjälpa försäljningen

Nu tror jag det går så bra att han inte har det behovet, men vem vet.

Jag har i alla fall hyggligt med kunskap inom området, pc support it-chef web utveckling och vill inte förlora mitt vardagsrum på nätet, så jag är intresserad av att lägga ner konkret tid och arbeta på att göra en uppdatering.

Johan
 

threonin

Medlem
Kön
Man
varför finns ingen chat? tror det skulle vara bra för existensen av sidan. Eller så vill jag mest bara ha en chat här :p

Hoppas denna trevliga våta eggande sida består!
 
F

Floristen

Gäst
Den diskussion som var då, var att chatt var en liten annan kommunikationsform och avsaknaden av chatt dvs mera fokus på one on one raggning är något av det som faktiskt hållit "nivån" uppe på forumet.

Forum är gruppen som pratar och vill man kan man sedan ta kontakt och köra msn skype eller vad man nu har för preferenser och önskemål.

Chatt är förmedling av kontakt

Forum är diskussion och samvaro.

Själv tillhör jag dem som nog helst skulle se att det fortsatte utan chatt.

Jag saknade också funktionen att veta vem som är online, men fick veta att den saknaden just för att man skulle kunna vara online utan att någon då direkt skulle knacka på och säga hej. Faktiskt lite för att hålla trycket ner på flickorna som rent generellt varit färre än killarna. Och också lite i linje med det här är ett forum inte en kontakt sajt.
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Jag kan bara hålla med dig Floristen. En chatt skulle enkelt döda det forum som finns här, och därmed inte den aktivtet som jag själv gärna vill ta del av.

Kan även bekräfta det du nämnde om onlinefunktionen. Vill minnas en sådan diskussion i någon tråd vi haft. Personligen efter så lång tid jag varit med här så tycker jag onlinefunktion inte behövs. Men det är jag det...
 
Toppen